poniedziałek, 4 sierpnia 2014

29

Kokosowy omlet cesarski z prażonymi wiórkami kokosu i truskawkami
;szklanka mleka kokosowego;










Tak, znowu truskawki!
Ale mam (miałam) ich pełen koszyczek ,borówki się skończyły (u mnie w lodówce) ,a malin nigdzie nie było. No cóż. Pozostały truskawki,banany, kiwi i jabłka. Wybrałam truskawki!

Omlet cesarski jest naprawdę....cesarski! coś pysznego ;)


Przepis na jedną porcję:
- 2 jaja
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej 
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- łyżeczka cukru (użyłam wanilinowego)
- 100ml mleka kokosowego ( u mnie z Alpro - polecam)
- mała truskawka pokrojona w kostkę
- masło lub olej (kokosowy(do smażenia))


Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli, na koniec dodając cukier. Nadal ubijając białka dodać żółtka. Po około 10 sekundach przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, delikatnie połączyć składniki łyżką. Dolać mleko kokosowe0i wymieszać wraz z pokrojoną truskawką. Smażyć na rozgrzanym oleju lub maśle na średnim ogniu. Przewracając - podzielić omlet na mniejsze kawałki i smażyć jeszcze przez chwilę. 
Podajemy z np. prażonymi wiórkami kokosu i truskawkami.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten omlet, ma ogromny plus - chodzi w nim o to żeby go...zepsuć :) I dlatego zawsze wychodzi !

    OdpowiedzUsuń
  2. truskawkii <3
    też bym je wybrała :D
    a omlet ten bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. połączenie kokos-truskawki to duet idealny :) omlet godny cesarza!

    OdpowiedzUsuń
  4. widać, że śniadanie iście królewskie! lubię takie śniadania (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepszy omlet! Ale w takiej wersji jeszcze nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam cesarskiego, a wygląda przepysznie c:

    OdpowiedzUsuń