wtorek, 12 sierpnia 2014

36

Gofry owsiane waniliowe i kakaowe z cukinią
maliny i borówki








Została mi resztka cukinii po robieniu brownie ,więc postanowiłam upiec gofry i....BARDZIEJ MI SMAKOWAŁY NIŻ BROWNIE! Istne cudo :D

Przepis autorski (inspirowany innymi przepisami) /2 porcje/ :
 ~ 45g. płatków owsianych górskich
~ kawałek cukinii (ok. 8-9 cm?)
~ duże jajko
~ 3-4 łyżki mleka sojowego waniliowego (to ważne ponieważ właśnie to mleko dodaje tego idealnego smaku gofrom)


Wieczorem zalewamy płatki około. 3-4 łyżkami łyżkami mleka i dodajemy jajko - dokładnie mieszamy i wstawiamy na całą noc do lodówki. 
Rano dodajemy startą cukinię (startą cukinię zostawiamy na około 8 minut - nie odsączamy jej) i mieszamy dodając jeszcze chlust mleka (tak aby masa tylko odrobinę się rozrzedziła). Tak przygotowaną masę wykładamy do bardzo (!) dobrze rozgrzanej gofrownicy i pieczemy ,aż się lekko przyrumieni (warto natłuścić gofrownicę ;)). 
Do masy która nam została dodajemy łyżeczkę kakao i mieszamy. Smażymy tak jak poprzedniego gofra.


Gofry dzięki mleku waniliowym miały słodki posmak i były naprawdę obłędne.

12 komentarzy:

  1. oo, gofry z cukinią,musze je zrobić !
    mam tyle cukini :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co zamienione w gofry smakuje bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kakaowy dla mnie, poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wierzę, że były obłędne - tak właśnie wyglądają *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. podobają mi się takie gofry!

    OdpowiedzUsuń
  6. Powaliłaś mnie na kolana <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie :) Jak ostatnio robiłam gofry z przyjaciółką, to wyszły nam gumowe..

    OdpowiedzUsuń
  8. oo może zrobię! bo już się z moją gofrownicą polubiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądaja swietnie i piekne zdjecia <3 !

    OdpowiedzUsuń
  10. teraz to przepisy z cukinii chyba górą :)
    interesujące te gofry, a smaczne to na pewno :)

    OdpowiedzUsuń